سسلی ایک تاریخی جزیرہ

0 comments

 



سسلی ایک تاریخی جزیرہ

ساتھیو، آج کا ٹاپک  ایک جزیرے کے بارے میں ہے، جس کی صدیوں پرانی تاریخ بہت کم لوگوں کو معلوم ہے

آج ہم آپ کو سسلی کے بارے میں بتائیں گے جو یورپ، اٹلی کا ایک جزیرہ ہے جہاں مسلمانوں کی کوئی خاص تعداد نہیں ہے۔

مسلمان لیکن اس کی ثقافت، رسم و رواج اور ادب اب بھی اسلامی ثقافت کی گہری چھاپ رکھتے ہیں۔

اس کی وجہ یہ ہے کہ مسلمانوں نے تقریبا 200 سال تک اس یورپی جزیرے پر حکومت کی ہے۔

آئیے آپ کو بتاتے ہیں کہ مسلمان وہاں کیسے پہنچے، انہوں نے اپنی حکومت کیسے قائم کی اور انہیں جغرافیائی طور پر بہت اہم جزیرے کو کب اور کیسے چھوڑنا پڑا۔

سسلی کا تعارف

سسلی یورپی ملک اٹلی کا ایک بہت اہم جزیرہ ہے جو تقریبا 26,000 مربع کلومیٹر کے رقبے پر محیط ہے۔

یہ بحیرہ روم کا سب سے بڑا جزیرہ ہے۔ اس کا دارالحکومت پالیرمو ہے۔

سسلی کی موجودہ آبادی چار ملین کے قریب ہے۔ اس میں فرانسیسی، ہسپانوی، اطالوی، عربی اور یونانی آباد ہیں۔

سسلی کی تاریخی اہمیت کی بنیادی وجہ اس کی جغرافیائی حیثیت ہے۔ اگر آپ نقشے پر نظر ڈالیں تو اس کے ایک طرف براعظم یورپ اور دوسری طرف افریقہ ہے۔

یعنی یہ دونوں براعظموں کے درمیان ایک ربط کا کام کرتا ہے۔

سسلی بازنطینیوں (مشرقی رومی سلطنت) سے مسلمانوں کے قبضے میں کب اور کیسے آیا؟

سسلی پہلی بار چھٹی صدی عیسوی میں بازنطینی سلطنت کے قبضے میں آیا۔

بازنطینیوں کے ہاتھوں میں جانے کے بعد سسلی قسطنطنیہ (موجودہ استنبول) سے چلایا گیا۔

ساتویں صدی عیسوی میں جب مغرب میں بازنطینی زور پکڑ رہے تھے تو مشرق وسطیٰ میں خلافت راشدین زوروں پر تھی۔

اس دوران ایران، مصر اور شمالی افریقہ کے کچھ حصے بھی اسلامی سلطنت کا حصہ بن چکے تھے۔

یہ بات ذہن میں رکھیں کہ ان میں سے بیشتر علاقے خلافت راشدون کے زیر نگیں آنے سے پہلے بازنطینی یا رومی سلطنت کا حصہ تھے۔

652ء میں راشدون خلیفہ حضرت عثمان غنی کے دور میں مسلمانوں نے سسلی کے بیشتر علاقوں پر اپنا تسلط قائم کر لیا تھا لیکن یہ کنٹرول ان کی وفات کے ساتھ ہی ختم ہو گیا۔

ساتویں صدی عیسوی کے اوآخر تک شمالی افریقہ میں اموی جنگوں کے نتیجے میں مسلمانوں کا کنٹرول ہو گیا اور وہ موجودہ تیونس کے مشرقی ساحل پر واقع کارتھیج شہر میں آباد ہو گئے۔

انہوں نے یہاں بندرگاہیں تعمیر کیں اور اس کی وجہ سے سسلی پر حملہ کرنا اور بھی آسان ہو گیا۔

700 تک مسلمانوں نے ایک اور اطالوی جزیرے پنٹیلریا پر قبضہ کر لیا تھا۔ اس وقت مسلمانوں کا واحد انتشار ہی تھا جس نے انہیں سسلی پر قبضہ کرنے سے روک دیا ورنہ راستہ واضح تھا۔

اس دور میں بازنطینیوں اور مسلمانوں کے درمیان تجارتی معاہدے بھی کیے گئے جس سے مسلمان تاجروں کو سیسیلین بندرگاہوں تک رسائی حاصل ہوئی۔

مسلمانوں کی جانب سے سسلی پر حملہ کرنے کی پہلی منصوبہ بند کوشش 740 ء میں کی گئی اور مسلمان سیسلیا کے علاقے سرائیکستان پر قبضہ حاصل کرنے میں کامیاب رہے۔

اس وقت سسلی کو فتح کرنا مشکل نہیں ہونا چاہئے تھا لیکن اس کے ساتھ ساتھ شمالی افریقہ کے عوام نے اسلامی سلطنت کے خلاف بغاوت کر دی۔

اور سسلی کی طرف پیش قدمی کرنے والے مسلمانوں کو تیونس واپس جانا پڑا۔ 752ء میں مسلمانوں کی جانب سے سسلی پر حملہ کرنے کی ایک اور کوشش ناکام رہی۔

826ء میں بازنطینی سلطنت کے ایک کمانڈر یوفیمیس کو کچھ سرکاری کاموں کے لیے سسلی بھیجا گیا جہاں اس نے ایک راہبہ سے شادی کر لی۔

جب یہ خبر شاہ مائیکل دوم تک پہنچی تو اس نے سسلی میں موجود جنرل قسطنطین کو حکم دیا کہ وہ شادی تحلیل کر دے اور یوفیمس کی ناک کاٹ دے۔

لیکن یوفیمس نے جنرل قسطنطین کو قتل کر دیا اور سیسلیا کے علاقے سرائیکستان پر قبضہ کر لیا۔

جسے بعد میں واپس لے لیا گیا اور یوفیمس کو شمالی افریقہ بھیج دیا گیا۔ شمالی افریقہ پہنچنے پر یوفیمس نے تیونس کے امیر زیادت اللہ کو سسلی پر کنٹرول حاصل کرنے میں مدد دینے کی پیشکش کی۔

اور اس کے بدلے میں اس نے اپنے مکمل تحفظ کی یقین دہانی کرائی۔

مازارا ڈیل ولو میں کیمپ اور وبائی امراض

چنانچہ اسد ابن فرات کی کمان میں دس ہزار پیادہ فوج، سات ہزار گھڑ سوار اور ایک سو کشتیاں تیونس کی بندرگاہ سے سسلی میں داخل ہوئیں۔

اور مازارا ڈیل ولو میں خیمہ زن ہو گیا۔ یہاں سے 15 جولائی 827ء کو بازنطینیوں اور غالبیوں میں تصادم شروع ہوا اور مسلمان فتح یاب ہو گئے۔

مسلمانوں نے سرائیکستان پر پیش قدمی کی اور ایک بڑے علاقے پر قبضہ کر لیا لیکن اچانک طاعون کی وباء نے انہیں مازارا واپس جانے پر مجبور کر دیا۔

اس وبا کا خاتمہ اور سسلی پر مسلمانوں کا کنٹرول

830 ء میں 30,000 افریقی اور اندلوسیا کے فوجی مازارا طاعون سے بچ جانے والوں میں شامل ہوئے۔ اور بالآخر ایک سال بعد سیسلیا کے دارالحکومت پالیرمو کو مسلمانوں نے فتح کر لیا اور اس کا نام تبدیل کر کے المدینہ رکھ دیا۔

پالیرمو کی فتح کے بعد بھی پورے سسلی کو فتح کرنے میں ایک صدی اور لگی۔ اور آخر کار سسلی بازنطینی قبضے کے بعد مسلمانوں کے مکمل کنٹرول میں آ گیا۔

مسلم قیادت میں سسلی کا ایک نیا دور شروع ہوا جس کے اثرات ابھی ختم نہیں ہوئے ہیں۔

مسلم حکومت کے تحت سیسیلین

سسلی میں مسلم حکومت میں عرب، بربر، ہسپانوی مسلمان اور سوڈانی شامل تھے۔

زیادہ تر سیسیلین عیسائی تھے اور انہوں نے کچھ اسلامی طریقوں کو اپنایا تھا۔

انہیں ریاست میں "دھیمی" کا درجہ دیا گیا تھا۔ یعنی ان پر کچھ اسلامی قوانین کا اطلاق کیا گیا جس کے بدلے میں انہیں مکمل مذہبی آزادی اور ریاست سے اپنی املاک کا تحفظ حاصل تھا۔

یہی قانون یہودیوں کا بھی تھا۔ سسلی میں مسلمانوں کی حکومت کے قیام کے بعد سسلی نے بڑی ترقی کی۔

مسلم دور حکومت میں پالیرمو میں ٹیکسٹائل کی صنعت میں جدت آئی اور اس کی مصنوعات دور دراز علاقوں میں مقبول ہوئیں۔

اسی طرح کئی نئی صنعتیں شروع ہوئیں اور نئی مصنوعات بننے لگیں۔ دسویں صدی کے اوآخر تک سسلی کچے اور بونے ہوئے ریشم کی پیداوار کا ایک اہم مرکز بن چکا تھا۔

ایلومینیم برآمد ہونے لگا۔ کاغذ، بحری جہازوں اور ٹائلوں کے کارخانے لگائے گئے تھے۔

سسلی میں مسلمانوں کے دور حکومت میں زرعی شعبے نے بھی ترقی کی۔ کاشتکاری کے جدید طریقے استعمال کیے گئے۔

اور سیسلیا کی تاریخ میں پہلی بار مالٹے، لیموں، گنا، کپاس، چنے، شہتوت، زیتون، تربوز وغیرہ دیگر علاقوں میں اگائے اور فروخت کیے گئے۔

اور ان میں سے زیادہ تر اب بھی سیسیلین کے لئے آمدنی کا ایک بڑا ذریعہ ہیں۔ اس کے علاوہ نہری نظام قائم کرکے آبپاشی کا نظام بھی طے کیا گیا۔

بہت سی نئی اصطلاحات متعارف کرائی گئیں جو اب بھی استعمال میں ہیں۔ سسیلین زبان نے بہت سی عربی اصطلاحات بھی مستعار لیں۔

سسلی نے مسلمانوں کے دور میں زبردست ترقی کی اور یہ دور سسلی کا بہترین دور بھی سمجھا جاتا ہے۔

سسلی مسلم سپین اور مشرقی مسلم دنیا کے درمیان ایک ربط بن چکا تھا،

اور مراکش اور افریقہ سے سامان لے کر قافلے مراکش سے روانہ ہوتے اور تیونس کے راستے پالیرمو اور مازارا کی دکانوں پر پہنچ جاتے۔

اسی طرح یورپی تاجر مشرقی مصنوعات کی تلاش میں سسلی آتے تھے۔ حملوں سے بچنے کے لئے سسلی کے ارد گرد قلعے تعمیر کیے گئے تھے۔

اس دور میں سسلی میں تین سو مساجد قائم کی گئیں۔ نئی عمارتیں، اسپتال، محلات اور دکانیں تعمیر کی گئیں۔ دوسرے علاقوں کے لوگ بھی سسلی منتقل ہونے لگے۔

معروف جغرافیہ دان اور مسافر ابن حوقل نے سسلی کے دورے کے بعد اسے "تین سو مساجد کا شہر" قرار دیا۔

اور کہا کہ اس نے کسی شہر میں اتنی مسجدیں کبھی نہیں دیکھی تھیں یہاں تک کہ اس شہر کے حجم سے دوگنا بھی نہیں دیکھا تھا۔

انہوں نے ان مساجد کو مدرسوں اور تربیتی مراکز سے تشبیہ دی۔ انہوں نے سسلی میں تعلیمی اداروں کے معیار کو مسلم سپین کے اداروں کے برابر قرار دیا۔

اسی طرح مسلمانوں کی ایک اور مہم جس کا دورہ ابن جوبیر نے پالیرمو کیا اور لکھا ہے کہ "یہ شہر مسحور کن ہے۔ اس میں فطرت کی تمام خوبصورتی ہے

باغات، چوڑی سڑکیں اور دریا آنکھوں کو سکون بخش رہے ہیں۔ یہاں کی عیسائی خواتین مسلمان خواتین کی طرح لباس پہنکر اپنا چہرہ ڈھانپ رہی ہیں۔ "

اس دور میں سسلی نے سائنس اور ادب میں بھی بڑی کامیابیاں حاصل کیں۔ سیسیلین مسلمانوں نے مختلف موضوعات پر کتابیں لکھیں۔

ابن یونس سسلی کے مشہور قانون دان تھے۔ عتیق بن محمد سسلی کے مشہور صوفی تھے۔ عبداللہ ایک سیسیلین نباتات دان اور ابو عبداللہ ایک مشہور سیسیلین ریاضی دان تھے۔

اسی طرح ان گنت شاعر، مترجم، ماہر معاشیات، ماہرین فلکیات، ماہر لسانیات پیدا ہوئے جنہوں نے نہ صرف سسلی بلکہ پوری دنیا میں اپنے علم کی شمعیں روشن کیں۔ ان کی کتابیں آج بھی محفوظ ہیں۔

مسلمانوں کا زوال

سسلی میں مسلمانوں کا زوال گیارہویں صدی عیسوی میں شروع ہوا۔ دو صدیوں تک مسلم سلطنت کا حصہ رہنے کے بعد سسلی نارمنوں کے قبضے میں چلا گیا۔

بعض حوالہ جات کے مطابق بعض بااثر مسلم شخصیات نے آپس میں اختلافات کی وجہ سے نارمنوں کی پشت پناہی کی اور ان کی اطاعت قبول کی،

لیکن بعض روایات میں جنگ اور مسلمانوں کے قتل کا بھی حوالہ دیا گیا ہے۔ اس طرح سسلی آسانی سے نارمن کے زیر نگیں آ گیا۔

نارمن حکومت نے مسلمانوں یا کسی دوسرے مذاہب کے لوگوں پر ظلم نہیں کیا بلکہ انہوں نے مسلمانوں کے شروع کردہ کاموں کو جاری رکھا۔

نارمن حکومت کے قیام کے بعد مسلمان دو سو سال تک سسلی میں رہے۔ اس دوران مسلمان ہر ممکن طریقے سے سیسیلین تہذیب و ثقافت پر اپنا اثر و رسوخ ڈالتے رہے۔

کہا جاتا ہے کہ یہ اثر یورپ تک بھی پہنچا۔ یہ کہنا غلط نہیں ہے کہ اگرچہ مسلمانوں کی حکومت ختم ہو گئی تھی لیکن سسلی پر مسلمانوں کا اثر ختم نہیں ہوا۔

سسلی میں مسلم عیسائی ثقافت پروان چڑھی۔ مسلمانوں کی تہذیب و تہذیب کو نارمن وں نے تسلیم کیا اور وہ سسلی کی ترقی میں مسلمانوں کو بہت اہم سمجھتے تھے۔

راجر دوم، جس نے نارمن حکومت کے قیام کے بعد سب سے پہلے سسلی کی حکومت سنبھالی تھی، کو عیسائی سے زیادہ مسلمان سمجھا جاتا تھا۔

اسی طرح شروع میں آنے والے تمام نارمن رہنما مسلمانوں کے حق میں تھے۔ راجر دوم کے دور میں بھی حکومت میں صرف مسلمان ہی اہم عہدوں پر فائز تھے۔ اس طرح کی مثال عیسائی دور میں کہیں اور نہیں ملی۔

عدالتوں میں عربی زبان استعمال کی جاتی تھی۔ اسی طرح ولیم دوم کے دور میں طرز حکومت اسلامی رہا۔

1198ء میں راجر دوم کے پوتے فریڈرک دوم سسلی کے بادشاہ بنے۔ اپنے دادا کی طرح انہوں نے بھی اسلامی طرز کی حکومت برقرار رکھی۔ دیگر مسلم حکومتوں سے روابط قائم کیے گئے۔

ان دنوں اگرچہ فریڈرک کو پوپ کی طرف سے سسلی سے مسلمانوں کو نکالنے کے احکامات موصول ہوتے تھے لیکن وہ اسے نظر انداز کر دیتا تھا۔

سسلی سے مسلمانوں کی مکمل بے دخلی

فریڈرک دوم کے بعد سسلی کے حکمران ان کی جگہ لے رہے اور مسلمانوں کو مختلف مسائل کا سامنا کرنا پڑا۔

ان پر مختلف پابندیاں عائد کی گئیں۔ چودھویں صدی کے اوآخر تک تمام مسلمانوں کو سسلی سے نکال کر دور دراز اطالوی جزیرے لوسیرا بھیج دیا گیا تھا۔

مختلف حکمرانوں کے دور حکومت میں مسلمانوں کی بے دخلی جاری رہی۔ ہر حکمران پر پوپ نے دباؤ ڈالا کہ وہ مسلمانوں کو سسلی سے نکال دے۔

اس دوران بہت سے مسلمان مارے گئے اور سسلی چھوڑنے پر مجبور ہوئے۔ بہت سے مسلمانوں کو غلام بنا کر فروخت کر دیا گیا۔ اور بہت سے اب بھی تاریخ میں کھو گئے ہیں۔

آج کا سسلی

اس طرح دو سو سال کے عرصے میں پھیلے ہوئے مسلم حکومت کے دور کا خاتمہ ہوا لیکن آج بھی سسلی کے باشندوں اور گلیوں میں مسلم حکومت کا اثر دکھایا جاتا ہے۔

سسلی اب بھی باقی اٹلی سے مختلف ہے۔ کھیل، خوراک، رسم و رواج اور روایات مسلم تہذیب کی عکاسی کرتی ہیں۔

آج سسلی کے بیشتر گرجا گھروں کو پہلے مسجد وں کے طور پر استعمال کیا جاتا تھا۔ پالیرمو کے گرجا گھر کی دیواروں پر قرآنی آیات اب بھی مسلمانوں کے سنہری دور کی یاد دلاتی ہیں۔

دوستوں، آپ کو جزیرہ سسلی کی کہانی کیسے پسند آئی؟ ہمیں تبصروں میں بتائیں۔

شکریہ!

 

0 comments:

آپ بھی اپنا تبصرہ تحریر کریں

اہم اطلاع :- غیر متعلق,غیر اخلاقی اور ذاتیات پر مبنی تبصرہ سے پرہیز کیجئے, مصنف ایسا تبصرہ حذف کرنے کا حق رکھتا ہے نیز مصنف کا مبصر کی رائے سے متفق ہونا ضروری نہیں۔

اگر آپ کے کمپوٹر میں اردو کی بورڈ انسٹال نہیں ہے تو اردو میں تبصرہ کرنے کے لیے ذیل کے اردو ایڈیٹر میں تبصرہ لکھ کر اسے تبصروں کے خانے میں کاپی پیسٹ کرکے شائع کردیں۔